در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:  استان لرستان ۹۰۵ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کرد

سرهنگ رشیدی با اشاره به ۹۰۵ شهید دانش آموز لرستانی، گفت: در دوران دفاع مقدس دانش آموزان که شور حسینی در سینه داشتند، خود را به میادین نبرد می‌رساندند و حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها تقدیم  انقلاب اسلامی کردند.
کد خبر: ۶۲۷۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴ - 04November 2023

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:  استان لرستان ۹۰۵ شهید دانش آموز تقدیم انقلاب اسلامی کردسرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد، ضمن تبریک فرا رسیدن  روز دانش آموز، اظهار داشت: یوم الله سیزدهم آبان، برگ زرینی از تاریخ ظلم ستیزی ملت بزرگ ایران است که برای همیشه در یاد و خاطر مردم ایران اسلامی می‌ماند.

وی افزود: در این روز مردم انقلابی، دانش‌آموزان و دانشجویان، با بصیرت و پیروی از رهنمود‌های حضرت امام خمینی (ره) عظمت انقلاب اسلامی را به جهانیان نشان داد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: ۱۳ آبان  که روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نیز نامیده شده است،  روز تجدید میثاق دانش آموزان با شهیدان دانش آموزی است که در راه  دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود، کلاس‌های درس را رها کردند و با حضور در مناطق عملیاتی نشان دادند که دانش آموخته مکتب امام حسین (ع)  هر زمانی که نیاز باشد در میدان مبارزه با ظلم حاضر می‌شود.

رشیدی با اشاره به آمار بالای شهدای دانش آموز، به ویژه ۹۰۵ شهید دانش آموز لرستانی، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس خیلی از نوجوانان و دانش آموزان به دلیل کم سن و سال بودن از رفتن به جبهه منع می‌شدند، ولی آن‌ها که شور حسینی در سینه داشتند، با دست کاری شناسنامه‌های خود و با هر ترفندی که بود خود را به میادین نبرد می‌رساندند و حسین فهمیده‌ها و بهنام محمدی‌ها تقدیم  انقلاب اسلامی کردند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان نسلی پویا  و فعال  هستند که با امید و انگیزه گام‌هایش را در راه  رسیدن به قله موفقیت، با صلابت برمی‌دارند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ذهن خلاق و ابتکارات دانش آموزان اشاره کرد و گفت: در جشنواره خوارزمی دانش آموزان تنها با توکل به خدا و تکیه بر استعداد‌ها و توانمندی‌های خویش آثاری را به جشنواره ارسال می‌کنند که نشان از هوش بالای آن‌ها دارد.

رشیدی به جنگ ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی یران اشاره کرد و افزود: دشمنان در جنگ ترکیبی، عقاید  دانش آموزان را نشانه گیری کردند و سعی کردند با دور نگه داشتن این آینده سازان انقلاب اسلامی از هویت واقعی خویش، آن‌ها را به نسلی بی‌هویت و منفعل  تبدیل کنند که به یاری خدا توطئه هایشان نقش بر آب شد.

وی  با بیان اینکه  در مناسبت‌های مختلف مانند راهپیمایی‌ها، شاهد حضور پر شور و آگاهانه دانش آموزان هستیم، گفت: هر کدام از این دانش آموزان در آینده نقش مهمی در فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی، علمی، نظامی و... دارند بنابراین هرگونه تلاش در راستای پیشرفت همه جانبه  این نو نهالان، ثمرات مهمی برای این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در پی دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار